Min träning Del 3: Nytt träningsschema

Idag påbörjade jag ett nytt träningsschema. Fått inspiration av Styrkelabbet och Gymlivet. 
Huruvida det är ett bra schema vet jag ju inte förrän jag har provat minst en månad. Skall utvärdera ibörjan på oktober. 
 
Eftersom jag bara tränar hemma och har hantlar så får jag anpassa träningen till det. 
 
Iallafall, så här ser det ut. Jag har två pass som jag kallar Pass A och Pass B. Varje pass tränar jag 1-2 gånger/veckan och jag varvar passen. 
 
3 set, 5-8 repetitioner - Tar så tunga vikter att jag klarar max 5-8 per set.
 
Pass A
 
Biceps: Hammercurls och Hantelcurls  
Axlar: Axelpress och Axel sidolyft 
 
Pass B
 
Triceps: Tricepspress
Rygg: Hantelrodd
Bröst: Bröstpress och Armhävningar

Några av övningarna finns här i Del 1

Här nedan kommer videos på tillskotten:

Hammercurls 
 
Axel sidolyft
 
Bänkpress
(Här får jag ligga på soffans armstöd för jag har ingen bänk)

Återkommer i början på oktober och berättar hur det har gått och hur jag går vidare med min träning. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nujavlarjenny.blogg.se

Här berättar jag om min viktresa från 84 kilo. Ger tips på lowcarbmat som har funkat för mig.

RSS 2.0